ETKİNLİĞİN AMACI

Afetler yaygınlık, ölümcüllük, sakatlanma ve ekonomik kayıp ölçekleri açısından önemli ve öncelikli bir halk sağlığı sorunudur. Afetler, öngörülemeyen bir zamanda bir toplumun günlük yaşamını olumsuz etkileyen ve genellikle sağlık hizmeti ihtiyacına yol açan olaylardır. Afet hazır olunması, herhangi bir felaket durumunda kayıp ve yıkımın azaltılmasında temel rol oynayan çok önemli bir faktördür.

Afet durumunda, sağlık hizmetlerinde olağan koşullara göre öngörülemeyen bir talep oluşmakta ve özellikle acil sağlık hizmetlerinde yoğunluk yaşanmaktadır. Bu nedenlerle afette  ortaya çıkan sağlık hizmeti ihtiyacının karşılanabilmesi, bu hizmetin verimli ve etkili bir şekilde sunulabilmesi, başarılı bir kriz yönetimi gerçekleştirilebilmesi için hazırlıklı olunması bir gerekliliktir.

Özellikle afet öncesi hazırlık, risk analizi ve multidisipliner yönetim stratejileri gibi çalışmalar büyük önem taşımaktadır. Birey, toplum ve ülke temelinde işbirliğinin sağlanabilmesi için ilgili kişiler, kurumlar ve sağlık personelinin hem hazırlıklı olması hem de kendilerini hazırlıklı görme düzeyinin yüksek olması gerekmektedir. Sağlık personelinin afeti önleme konusunda hazırlık algısının yüksek olması, yeterli bilgi ve niteliğe sahip olması ile doğru orantılıdır. Günümüzde sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin kendi uzmanlık alanları ne olursa olsun afet yönetimini bilmesi ve afetlerin tüm evrelerinde görev almaları sağlanmalıdır.

Bu proje ile; afetlerin değişen seviyesine, etki derecesine bağlı olarak, insan, çevre için ortaya çıkabilecek kayıp ve hasarların minimum düzeye indirilebilmesi afet öncesi, afet sırası ve sonrasında faaliyet gösterebilecek Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi, Hemşirelik Fakültesi ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin afetlere karşı hazırlıklı olma konusunda yetkinliklerinin gelişmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktayız.

Afetlerin etkin bir şekilde yönetilmesi için afet yönetimi konusunda iyi eğitimli sağlık personele ihtiyaç duyulmaktadır. Gerek Üniversite, gerekse afetle ilgili özel ve kamu kurumları arasında sıkı bir koordinasyon ve iletişim ağı kurularak eğitimlerde ve uygulamalarda iş birliğinin yapılması önerilmektedir.

Ayrıca toplumsal etkileri nedeniyle eğitimin sürekliliği açısından Dokuz Eylül Üniversitesi’ndeki diğer fakülte ve yüksekokul öğrencilerinin afet ve acil durumlar hakkında bilgi düzeylerinin ulusal düzeyde incelenmesi, eğitim ihtiyacının tespit edilmesi, gerekli eğitimlerin verilmesi ve/veya verilmesinin sağlanmasının etkili olacağı düşünülmektedir.